Okan Üniversitesi 'İş Dünyasına En Yakın Üniversite' yaklaşımı doğrultusunda, sektörle kurduğu etkin iletişimini, sürekli yenileyerek geliştirdiği yakın ilişkilerle sürdürmektedir. Bu yaklaşım içerisinde; Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencilerine, sektörün önde gelen kurumları ve başarılı yöneticileri ile birlikte olma, iş yaşamı ve kariyer olanaklarıyla ilgili fikir ve tecrübe edinme imkanları sunulmaktadır. Bu süreç içinde, iş hayatının her alanında kendine yer bulan ve önemi günden güne artan halkla ilişkiler ve reklamcılık çalışma alan ve koşullarını yaşayarak ve deneyimlerden faydalanarak öğrenme fırsatı verilmektedir. İş yaşamına hazırlık programları ve staj olanaklarıyla, öğrencilere iş deneyimi kazandırılmaya çalışılmaktadır.
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri, üniversitemizin Güzel Sanatlar Fakültesi ile işbirliği içinde, grafik ve tasarım gibi konularda da kendilerini geliştirme şansı yakalamaktadır. Akademik ilkelere bağlı programlarımız, iletişim-pazarlama ve eğitim odağında öğrencilerin bireysel uygulama becerilerinin gelişmesini sağlayacak şekilde düzenlenmiştir.
Bu bağlamda uygulama ve teorik çalışmalarımızda, reklam ve halkla ilişkiler kampanyalarına ilişkin teknik analiz yapabilme ve metinler oluşturabilme, medya, ajans ve müşteri ilişkilerinde ihtiyaç duyulan kişisel iletişim etkinliğini elde edebilme yönlü kişisel yeterlilikler kazandırılması dikkate alınmıştır. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık gibi geniş çalışma alanlarının daha iyi kavranması ve öğrenilmesi amaçlı açılan çok sayıda seçmeli dersle, öğrencilere istedikleri alanda söz konusu uzmanlaşma olanağı sunulmaktadır.
Öğrencilerimiz, üniversitemizde var olan yan dal ve çift ana dal olanaklarından ve ayrıca Avrupa Birliği - Erasmus Programı çerçevesinde, Anlaşmalı Üniversitelerle Değişim Programlarından yararlanabilmektedirler.
Eğitim dili Türkçe olan bölümümüzde; öğrencilerimiz isteğe bağlı olarak bir yıl İngilizce hazırlık eğitimi alabilmekte olup, lisans eğitimi süresince İngilizce destekli eğitimlerine devam etmektedirler. Ayrıca; Almanca, Rusça, Çince ve Arapça dillerinden herhangi birisini seçerek ikinci bir yabancı dili öğrenme olanağına da sahip olmaktadırlar.