Yeni Medya ve İletişim

MENU

Dünyada gelişen ihtiyaç ve gereklilikler bağlamında öncelikle dersler çerçevesinde ele alınan yeni medya ve iletişim kavramı, akademik ve sektörel gelişmeler sonucunda iletişim, tasarım, kurgu – editleme , sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik, dijital oyun ve yapay zekaağırlıklı bağımsız birer bölüm ve/veya ders içeriği olarak üniversitelerin çeşitli akademik birimlerinde ve müfredatlarında yer almaktadır. Ülkemizde de Dünya’dakine benzer bir süreç ile Yeni Medya ve Yeni Medya iletişim bölümlerinin kurulduğu gözlenmektedir.

Yeni Medya ve iletişim bölümlerine gereksinimdeki ana neden dijital medya ile beraber diğer iletişim disiplinlerinin ilişkilerinin ve ortak kullanım alanlarının uygulamalı olarak öğretilmesindeki ihtiyaçtır. Yeni Medya ve iletişim bölümü bu bağlamda halkla ilişkiler, reklamcılık, sinema – televizyon, görsel iletişim tasarımı, bilişim sistemleri ve teknolojileri, gastronomi ve mutfak sanatları, spor yöneticiliği, sosyoloji, davranış bilimleri, dijital satış - pazarlama, siyaset bilimi gibi birçok farklı alanla ilişki içerisinde bulunmaktadır.

Yirmi birinci yüzyılın yaşam pratikleri içinde önemli yer edinen yeni medya iletişim kanalları ve artan sosyal medya kullanımıyla birlikte ortaya çıkan yaratıcı atölyeler, iletişim, gazetecilik, video, fotoğraf, sanal gerçeklik ve gelişmekte olan platformlar (Web 4.0 ve yapay zeka uygulamaları, Metaverse dahil) yaratıcı içerik / ler üretmenin öğrenmede en temelbeceri ve ihtiyaçlar arasında yer aldığını göstermektedir. Yeni medya/ yeni iletişim teknolojileri çağında, dijital görsel tasarım, sosyal medya analizi, sosyal medya – web içerik hazırlama, yönetim, pazarlama iletişimi alanlarında uzmanlaşmış kişiler yetiştirmek amacıyla söz konusu bölümün kurulmasına ihtiyaç duyulmuştur. Demokratik ve yurttaş katılımı sürecinde de yeni medya ve iletişimin rolü uzman kişilere ihtiyaç duyulacağını göstermiştir.

Akademik açıdan da alanla ilgili üretim yapacak, yeni gelişmekte olan literatüre katkı sağlamak, geleceğin akademisyenlerini yetiştirmek, uygulamalı bilimler alanında yeni projeler geliştirmek birincil hedefler arasında yer almaktadır.

Yeni Medya ve İletişim Bölümünde, dijital alandaki gelişmelerle birlikte, kavram ve kuramların öğrencilere sunulması, Türkiye ve dünyadaki oluşumları bağlamında incelenmesi ve hem Türkiye hem de dünyada literatüre katkı sağlayacak akademik çalışmaların üretilmesine zemin hazırlamak önem taşımaktadır. Bu bağlamda yeni iletişim teknolojileri, hibrit medya, gazeteciliğe giriş, temel fotoğrafçılık, reklamcılığın temelleri, video - ses kurgu teknikleri, yaratıcı video – animasyon,ve web – sosyal ağ tasarımı, sosyal medya, içerik yönetimi, yaratıcı yazarlık, medyada haber tasarımı, mobil ve e-ticaret, dijital oyun uygulamaları, siber güvenlik, web radyo, yapay zeka, ve dijital uzmanlık gerektirecek benzer alanlarda öğrencilere teorik ve uygulamalı bilgiler verilirken aynı zamanda staj ve sektörel işbirlikleri ile deneyimleri sağlanması öngörülmektedir.