Lisansüstü Eğitim Enstitüsü web sayfasında bulunan “Başvuru Formu”’nu doldurarak başvuru yapabilirsiniz.
Yüksek Lisans programları için;
Doktora programları için;
Lisansüstü Eğitim Yüksek Lisans/Doktora programları Mecidiyeköy ve Tuzla kampüslerinde gerçekleştirilmektedir. Dersler hafta içi programlarda 19.00-22.00 arasında hafta sonu programlarda 09.30-13.30 arasında yapılmaktadır.
Eğitim ücreti, peşin, kredi kartı ile veya Üniversitenin belirleyeceği banka ile kredi sözleşmesi yapmak ve kredili mevduat hesabı açtırmak koşuluyla Üniversitenin belirleyeceği ödeme planlarına göre taksitli olarak ödenebilir.
Ödeme planları ve ödeme yapılacak hesap bilgileri için muhasebe departmanımız ile iletişime geçebilirsiniz.
Telefon: 0 (212) 212 65 26 Dahili: (1333) (1335)
Üniversitemize yapılacak ödemeleri kredi kartınız ile Üniversitemizin Eğitim Ücretleri sayfasında bulunan mobil ödeme seçeneği ile yapabilirsiniz.
OİS Sistemi üzerinden belge (Öğrenci belgesi, transkript, disiplin sicil vs.) başvurusunda bulunabilir, elektronik imzalı olarak yine sistem üzerinden belgenizi alabilirsiniz.
Ders seçimi yapabilir, ders programını ve sınav sonuçlarınızı görüntüleyebilir, ders hocalarınız ve danışmanınız ile mesajlaşabilirsiniz.
OIS adresindeki “Parolamı Unuttum” linkinden Öğrenci Numaranız ve TC kimlik numaranız ile başvuru yaptığınızda, sistemde kayıtlı cep telefon numarasına SMS olarak yeni şifreniz iletilecektir.
Sistemdeki cep telefonunuz güncel değilse Öğrenci İşleri ofislerinden cep telefonunuzu güncelleyebilirsiniz.
Ders programları her dönem başında Lisansüstü Eğitim Enstitüsü web sayfasında duyurular bölümünde yayınlanmaktadır.
Akademik takvimde yer alan “ders seçme tarihleri” arasında OIS üzerinden derslerinizi seçip, seçilen derslerinizi danışman onayına gönderiniz. (Onaya göndermeyi unutmayınız) Danışman tarafından onaylandıktan sonra ders alma işlemini kesinleştirebilirsiniz.
Ders seçim döneminde OIS üzerinden seçim yapamayan öğrencilerimiz web sayfamızda bulunan “Manuel Ders Kayıt Formu”nu doldurarak enstitü sekreterliğine başvurabilirler. Zamanında ders kaydı yapmayan öğrencilerin eğitime girememe riski doğmaktadır. Bu sebeple ders seçimleri dönem başında yapılmalıdır.
Program Başkanınız ile iletişime geçebilirsiniz.
Sistemde adı geçen akademik danışmanınız ile iletişime geçebilirsiniz.
Öğrenciler, akademik takvimde belirtilen tarihlerde, kayıt yaptırdıkları derslerde değişiklik yapabilirler. Ders ekle-bırak döneminde ders seçimini değiştirmek isterseniz; ders seçim ekranındaki “Ders Seçimini Değiştirmek İstiyorum” butonunu kullanarak derslerinizi değiştirip, tekrar danışman onayına gönderebilirsiniz.
Öğrenciler online derslere O’Learn Eğitim Platformu üzerinden erişebilirler. https://olearn.okan.edu.tr/ O’Learn’e giriş ise OİS kullanıcı adı ve şifresiyle gerçekleştirilmektedir. Sistemde kullanıcı kılavuzu yer almaktadır.
Kayıtlı olunan dersler “Kurslar” kısmında bulunmaktadır. Dersin içine girerek “Collab” kısmından derse katılım sağlanmaktadır. Sistemde kullanıcı kılavuzu yer almaktadır.
Dersleriniz, dersin hocası tarafından sisteme kaydedildiği takdirde derslerinizi dönem içinde girip istediğiniz zaman tekrar izleyebilirsiniz. Ders kayıtları sistemde Collab kısmındaki Kayıtlar sekmesinde yer almaktadır. Sistemde kullanıcı kılavuzu yer almaktadır.
Online Derslere Katılma - Tekrarını İzleme
Sınav sonuçlarınızı Öğrenci İşleri Otomasyon Sistemi (OIS)Belgeler menüsü altında yer alan Sınav Sonuçları alanından görüntüleyebilirsiniz. Ara sınavlar ve yılsonu sınavları, sınav dönemini izleyen en geç bir hafta içinde öğretim elemanınca ilan edilir. Sınav sonuçlarınızı görüntüleyemiyorsanız ilgili dersin Öğretim elemanı ile iletişime geçebilirsiniz.
Üniversitemizde, mali işler sistemi ile öğrenci işleri sistemi birlikte çalışmaktadır. Öğrencinin vadesi geçen borcu varsa ve/veya ilgili döneme ait mali kaydını yaptırmadıysa, öğrenci işleri sistemi kapanır.
Ödeme veya mali kayıt sorunu ortadan kalktığı anda sistem yeniden açılır. Gün için hesaplara yapılan ödemeler, takip eden gün içinde muhasebe sistemine işlenir. Muhasebe sistemine işlenmeden sistem açılmaz.
Lisansüstü Eğitim Enstitüsünün web sayfasından ulaşabilirsiniz.
“Akademik Danışman” kayıtlı olduğunuz programın başkanı/ yürütücüsüdür. Tüm akademik süreçler/işlemler için size danışmanlık yapmaktadır.
“Tez Danışmanı” program başkanı tarafından sizin için atanan tezinizi/projenizi yürüttüğünüz öğretim üyesidir.
İstanbul Okan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre,
Tezli yüksek lisans programının süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda tamamlanır.
Öğrencilerimizin öğretim planında yer alan derslerini en az 2 yarıyıl, en fazla 4 yarıyılda tamamlamaları gerekmektedir.
Öğrencilerimiz programının asgari koşullarını sağlamak kaydıyla en erken 3. yarıyılda tez savunmasına girebilir, başarılı olmaları halinde mezun olabilirler.
İstanbul Okan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre,
Tezsiz yüksek lisans programını tamamlama süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın en az iki yarıyıl, en çok üç yarıyıldır. Bu sürenin sonunda başarısız olan veya programı tamamlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.
Öğrencilerimiz programının asgari koşullarını sağlamak kaydıyla en erken 2. yarıyılda projelerini teslim edip mezun olabilirler.
İstanbul Okan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinegöre,
Doktora programı, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın sekiz yarıyıl olup azami tamamlama süresi on iki yarıyıl; lisans derecesi ile kabul edilenler için on yarıyıl olup azami tamamlama süresi on dört yarıyıldır.
İstanbul Okan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine girildiğinde; 18-19-20-21-22-23’üncü maddelerde anlatılmaktadır.
İstanbul Okan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine (26.10.2016) girildiğinde; 8-9-10’uncu maddelerde anlatılmaktadır.
Lisansüstü Eğitim Enstitüsünün ana sayfasında Tez - Proje Yazım Kuralları başlıklı sayfadan kılavuza ulaşabilirsiniz.
Tez - Proje Yazım Kuralları için tıklayınız.
Akademik olarak hangi yarıyılda olduğunuz dikkate alarak ve süreyi aşmadan her dönemin sonunda akademik takvim ve belirtilen önemli tarihler çerçevesinde teslim edebilirsiniz.
Mezuniyet işlemleri tez savunmanızı yapıp istenen evrakları enstitüye teslim ettikten sonra başlatılacaktır. Bu nedenle Kampüs içinde tüm birimlere ait sorumluluklarınızı yerine getirmeniz gerekmektedir. Mali İşler Müdürlüğü, Kütüphane Müdürlüğü vs ile iletişime geçip tüm mezuniyet koşullarını yerine getirdiyseniz herhangi bir işlem yapmanıza gerek bulunmamaktadır.
Tezli Yüksek Lisans Programından mezun olacaklar için;
Tezsiz Yüksek Lisans Programından mezun olacaklar için;
Doktora Programından mezun olacaklar;
Diploma Eki (DE), yükseköğretim kurumları tarafından diplomaya ek olarak verilen, uluslararası şeffaflığı artırmak ve alınan eğitim sonucunda edinilen yeterliliklerin akademik ve mesleki tanınırlığını kolaylaştırmak amacıyla verilen bir belgedir.
İngilizce olarak hazırlanmış Diploma Eki tüm İstanbul Okan Üniversitesi mezunlarına Diplomalarıyla birlikte Öğrenci İşleri Müdürlüğü tarafından verilir.