MENU

Hedef 4: Herkes için Kapsayıcı ve Eşit Kaliteli Eğitim Sağlamak ve Yaşam Boyu Öğrenme Fırsatlarını Teşvik Etmek

SDG 4.3.1. Kamu Kaynakları

İstanbul Okan Üniversitesi, üniversitede eğitim almayan bireyler için eğitim kaynaklarına ücretsiz erişim imkânı sunmaktadır. Bu kaynaklar, seminerler ve atölye çalışmaları gibi etkinliklere katılımın yanı sıra, belirli derslere katılma fırsatlarını da içermektedir. Üniversite, bu kaynakları daha geniş bir topluluğa sunarak, yaşam boyu öğrenmeyi desteklemeyi ve öğrencilerinin ötesindeki bireylerin eğitim gelişimine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.

İstanbul Okan Üniversitesi'ne ait olan OKSEM, bireyler ve kuruluşlar için çeşitli eğitim ve profesyonel gelişim programları sunan özel bir birimdir. OKSEM'in misyonu, öğrencilere ve daha geniş topluluğa ulaşılabilir kurslar, atölye çalışmaları ve sertifika programları sunarak yaşam boyu öğrenmeyi teşvik etmektir.

Merkez, beceri geliştirmeyi, kariyer ilerlemesini desteklemeyi ve çeşitli sektörlerin eğitim ihtiyaçlarını karşılamayı hedeflemektedir. OKSEM'in programları, liderlik, yönetim, dil öğrenimi, teknoloji ve mesleki eğitim gibi çok çeşitli konuları kapsamaktadır. Bu kurslar, becerilerini artırmak isteyen profesyoneller, yeni kariyer yolları arayan bireyler ve özel eğitim çözümleri arayan organizasyonlar için tasarlanmıştır.

Sektör uzmanlarıyla işbirliği yaparak ve üniversitenin akademik kaynaklarını kullanarak OKSEM, akademik bilgi ile pratik beceriler arasındaki boşluğu kapatmayı hedeflemekte ve katılımcılarının kişisel ve profesyonel gelişimine katkıda bulunmaktadır. Eğitim programlarının geniş yelpazesi sayesinde, OKSEM üniversitenin etkisini kampüsünün ötesine taşıyarak, topluluk katılımı ve kalkınmasına önemli bir katkı sağlamaktadır.

SDG 4.3.2. Kamu Etkinlikleri

İstanbul Okan Üniversitesi, genel halka açık etkinlikler düzenlemektedir; bunlar arasında halka açık dersler, topluluk eğitim etkinlikleri ve atölye çalışmaları yer almaktadır. Bu etkinliklerin amacı, geniş bir topluluğu dahil etmek, bilgi paylaşmak ve çeşitli konularda öğrenme ve diyalog kültürünü teşvik etmektir. Üniversite, eğitim ve topluluk etkileşimi için bir merkez olmayı taahhüt etmektedir.

Kamu Etkinlikleri

SDG 4.3.3. Mesleki Eğitim Etkinlikleri

İstanbul Okan Üniversitesi, genel halka açık eğitim etkinlikleri düzenlemektedir; bunlar arasında yönetici eğitim programları ve mesleki eğitim kursları yer almaktadır. Bu kısa süreli kurslar, üniversitede kayıtlı olmayan bireyler için tasarlanmış olup, profesyonel becerileri geliştirmeyi, kariyer gelişimini desteklemeyi ve çeşitli alanlarda pratik eğitim sağlamayı amaçlamaktadır. Üniversite, bu programları sunarak, topluluk içinde yaşam boyu öğrenmeye ve profesyonel gelişime katkıda bulunmaktadır.

Eğiticinin Eğitimi Fakülte Destek Programı

Yükseköğretimdeki kalite göstergelerinin en önemli bileşeni akademik personelin öğretim yetkinliğinin artırılması, hem fakülte üyelerinin hem de üniversite öğrencilerinin öğrenme sürecindeki ihtiyaçlarının anlaşılmasıdır. Bu ihtiyaçları analiz ederek, tüm üniversitelere örnek bir model olabilecek, Eğiticinin Eğitimi Fakülte Destek Programı, İstanbul Okan Üniversitesi’nde görev alan fakülte üyelerimize öğretim yetkinliği geliştirmek ve öğretim liderliği becerileri kazandırmak konusunda destek olmak amacıyla bir akademik yılı kapsayan bir program olarak hayata geçirilmiştir. Bu Fakülte Destek Programı, Öğretim Tasarımı, Geliştirme ve Değerlendirme alanında uzman, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Aytaç Göğüş tarafından geliştirilmiş, Üniversite Kalite Komisyonu Başkanı ve Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mithat Kıyak’ın öncülüğünde ve tüm fakültelerin desteği ile yürütülmektedir.

Eğiticinin Eğitimi Fakülte Destek Programı kapsamında, akademisyenlerin eğitim ve öğretim süreçlerini daha kaliteli yürütmesi için farklı disiplinlerden öğretim elemanlarıyla bir öğrenme komitesi oluşturmak hedeflenmiştir. Programın temel kazanımları:

  • Akademisyenlerin eğitim ve öğretim süreçlerini daha kaliteli yürütmesi için ortak ilkelerin paylaşılması,
  • Öğrenme-öğretme temalarında bilgi ve tecrübelerin aktarılması,
  • Disiplinler arası farklı yaklaşımların paylaşılması,
  • Güncel eğitim araştırmaları ile alandaki uygulamalı çalışmaların incelenmesi,
  • Grup içinde disiplinler arası eğitim araştırma fikirlerinin oluşması,
  • Öğrenme-öğretim konularındaki sorunların ve beklentilerin görüşülmesi ve
  • Ortaya çıkan sorunlara yönelik en uygun çözümlerin değerlendirilmesidir.

Kimler Katılabilir ve Program Nasıl Yürütülmektedir?

Bir akademik yılı kapsayacak şekilde, gönüllü öğretim elemanları ile oluşturulmuş sabit bir grupla, ayda iki kez, toplamda 16 oturum olarak program yürütülmektedir. Ayrıca programın tüm oturumları, kullanılan materyaller ve kaynaklar O’Learn öğrenme platformunda paylaşılmakta olup katılımcıların erişimine açıktır. 2020-2021 akademik yılında, program tasarım aşamasında, fakülte üyelerimizin öğretim yetkinliği konusunda hazırlanan destek programına yönelik ihtiyaç analizi yapmak için gönüllü öğretim elemanlarının katıldığı bir anket çalışması yürütülmüş, ayrıca grup görüşmeleri, kalite komisyonu üyeleri ve dekanlar ile yapılan toplantılarla ihtiyaç analizi yapılarak mevcut koşullar ile istenen koşullar arasındaki ihtiyaçların belirlenmesi ve ele alınması sağlanmıştır. Programın tasarlanması, yapılan ihtiyaç analizine göre hazırlanan program içeriğinin revize edilmesi, programın uygulanması ve uygulama sonrası değerlendirme süreçlerini Prof. Dr. Aytaç Göğüş yürütmüştür. 2021-2022 akademik yılında bir yıllık program olarak yürütülmüş olup, diğer akademik yılarda farklı grup üyeleri ile tekrar hayata geçirilmektedir. Programın beklenen çoğunluğuna aktif katılım gösteren akademisyenler program sonunda katılım sertifikasını almaya hak kazanmıştır. Gelecek yıllarda farklı grup öğretim elemanları ile devam edileceği planlanan bu programa, her fakülteden en az bir gönüllü temsilcinin "öğretim lideri" olarak seçilip, bu programın bir yıl daimî katılımcısı olması ve kendi fakültelerinde ya da bölümlerinde öğretim ortamlarının iyileştirmesi konusunda liderlik yapması beklenmektedir.

SDG 4.3.4. Kampüs Dışında Eğitim Çalışmaları

İstanbul Okan Üniversitesi, kampüs dışında eğitim çalışmalarına da büyük önem vermektedir. Bu çalışmalar arasında yerel okullarda ve topluluklarda düzenlenen özel dersler, gösterimler ve atölye çalışmaları yer almaktadır. Üniversite, ayrıca üniversite dışındaki bilgi paylaşımını ve öğrenmeyi teşvik etmeyi amaçlayan gönüllü öğrenci yönetimindeki projelere de destek vermektedir. Bu girişimler, üniversitenin geniş topluluğun eğitim gelişimine katkıda bulunma taahhüdünün bir parçasıdır.

Diş Hekimliği Fakültesi öğretim üyelerimiz Dr. Merve Yıldırak ve Dr. Elif Yazan, Ağız ve Diş Sağlığı Haftası etkinlikleri kapsamında Tuzla Dünya’nın Neşesi Anaokulu öğrencileriyle bir araya geldi. Etkinlik sırasında, öğretim üyelerimiz, diş fırçalamanın neden ve nasıl yapılması gerektiğini diş modelleri, eğitim çizgi filmleri ve şarkılar eşliğinde interaktif bir şekilde anlattı. Bu etkinlik, okul öncesi öğrencilerinin büyük ilgiyle izlediği ve sorular sorarak aktif olarak katıldıkları bir etkinlik oldu. Öğrenciler, eğlenerek ve şarkılarla dinleyerek diş sağlığı hakkında bilgi edinmiş oldular.

Okan News

TogetHER - GDSC Solution Challenge 2024

Bu projenin amacı, teknoloji endüstrisindeki kadınların karşılaştığı temel zorluklardan birini, profesyonel yalnızlık hissini ele almaktır. TogetHER platformu, deneyimli mentörler aracılığıyla rehberlik ve destek sağlayarak bu yalnızlık hissini hafifletmeyi hedeflemektedir. Uygulama, kadınların profesyonel yolculuklarında yalnız hissetmemelerini sağlamak amacıyla bir destek ve işbirliği ağı oluşturmayı amaçlamaktadır. Firebase, Google Cloud ve Flutter teknolojileri kullanılarak geliştirilen bu mobil uygulama, hem iOS hem de Android cihazlarda erişilebilir bir çapraz platform deneyimi sunmaktadır. TogetHER, teknoloji endüstrisinde cinsiyet eşitliğini artırmayı ve böylece yenilik ve yaratıcılığı teşvik etmeyi amaçlamaktadır.

TogetHER

SDG 4.3.5. Sürekli Öğrenme Erişim Politikası

İstanbul Okan Üniversitesi, faaliyetlerine erişimin etnik köken, din, engellilik durumu, göçmenlik statüsü veya cinsiyet gibi herhangi bir faktöre bakılmaksızın herkese açık olmasını sağlayan bir politika izlemektedir. Üniversite, kapsayıcılığı ve çeşitliliği teşvik etmeye kararlıdır ve tüm bireylerin eğitim ve topluluk girişimlerine eşit fırsatlarla katılabilmesini temin etmektedir. Bu politika, üniversitenin herkese açık ve destekleyici bir ortam yaratma yönündeki kararlılığını yansıtmaktadır.

İstanbul Okan Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (OKSEM) Yönetmeliği