Öğrencilerin askerlik işlemlerine esas verileri, Askeralma Dairesi ile Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı arasında yapılan protokol esaslarına göre e-Devlet üzerinden belirli zamanlarda Milli Savunma Bakanlığı Bilgi Sistemi’ne aktarılmaktadır. Üniversiteler ayrıca EK-C2 belgelerini askerlik şubelerine göndermemektedir. Ancak askerlik şubelerinde uyuşmayan kayıtlar olması durumunda öğrencilerin talep etmeleri halinde askerlik şubesi kayıtlarına işlenmek üzere EK-C2 belgeleri öğrencilere teslim edilmektedir.
Lisansüstü programlara kayıtlı öğrenciler için henüz protokol tamamlanmadığı için kayıt işlemleri tamamlanan öğrenciler için, Askeralma Bölge Başkanlıklarına Askerlik Tecil yazıları üniversitemiz tarafından gönderilmektedir.
OİS üzerinde eğitim-öğretim süreniz boyunca alacağınız dersler, öğrenci slotları başlığı altında yer almaktadır.
Öğrencilere eğitim-öğretim programlarının düzenlenmesinde yardımcı olmak için ilgili bölüm/program başkanı tarafından akademik danışman görevlendirilir. Danışman, öğrenciyi öğrenimi süresince izler, ön lisans/lisans öğretimi ve ilgili mevzuat hakkında yönlendirir.
Akademik danışmanınız sizi alabileceğiniz dersler hakkında bilgilendirecektir.
Öğrencinin derslere yazılma, ders ekleme-bırakma ve dersten çekilme işlemlerinde danışman onayı gerekir.
Ders seçiminiz danışmanınız tarafından onaylandıktan sonra transkriptinize yansır, ders seçim dönemindeyseniz danışman hocanız ile iletişime geçiniz. Eğer ders seçim süresi sona erdiyse seçtiğiniz derslerin kabul edilmesi için fakülteniz/yüksekokulunuza dilekçe ile başvuru yapmanız gerekir.
Alt yarıyıllardan başarısız dersi olmayıp genel not ortalaması (GNO) 3.00 ve üzerinde olan öğrenciler üst yarıyıllardan bir ders alabilir.
Öğrenci öncelikle başarısız olduğu FF, VF harf notlu derslerini almak zorundadır.
Müfredatınızdaki ilgili yarıyılda almanız gereken ders yükü üzerine en fazla iki ders alınabilir. İlgili dönem derslerinizi seçtikten sonra alabileceğiniz iki ders limitini yükseltmek istediğiniz dersler için kullanabilirsiniz.
İlk kez kayıt olunan derslerde, haftalık ders programında kısmen de olsa bir zaman çakışması var ise o derse kayıt olunamaz.
Öğrenciler, akademik takvimde belirtilen tarihlerde, kayıt yaptırdıkları derslerde değişiklik yapabilirler. Ders ekle-bırak döneminde ders seçimini değiştirmek isterseniz; ders seçim ekranındaki “Ders Seçimini Değiştirmek İstiyorum” butonunu kullanarak derslerinizi değiştirip, tekrar danışman onayına gönderebilirsiniz.
Öğrenciler dönemlik derslerden ilgili yarıyılın yedinci haftası sonuna kadar, yıllık derslerden ise on dördüncü haftası sonuna kadar kayıtlı oldukları bir dersten danışmanlarının olumlu görüşü ve ilgili yönetim kurulunun onayı ile çekilebilirler.
Öğrencilerin derslerin tamamına devamı esastır. Teorik derslerin en az %70'ine, uygulamalı derslerin ise en az %80'ine devam etmeyen öğrenciler devamsız kabul edilirler. Derse asgari devam zorunluluğunu sağlayamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır ve yarıyıl sonu/yıl sonu/bütünleme sınavlarına giremez. Devamsızlık nedeniyle başarısız olunan derslerin tekrarında devam zorunluluğu vardır. Devam durumunuzu OİS üzerinden takip edebilirsiniz.
Mezuniyeti için gereken toplam kredinin %60'ını başarmış bulunan mezuniyet aşamasındaki öğrenciler, fakülte/yüksekokul yönetim kurulu kararı ile ilave ders alabilirler. Fakültenize dilekçe ile başvuru yapmalısınız.
Danışman, öğrenciyi öğrenimi süresince izler, ön lisans/lisans öğretimi ve ilgili mevzuat hakkında yönlendirir. Öğrencinin derslere yazılma, ders ekleme-bırakma ve dersten çekilme işlemlerinde danışman onayı gerekir. Sisteme ilk giriş yaptığınızda ana ekran üzerinde size tanımlanmış olan danışman hocanızın ismini görebilir, görüşmek istediğiniz zaman mail gönderebilirsiniz.
Dersleriniz transkriptinizde görünüyor ise ders programınızı kontrol etmeniz gerekmektedir, doğru sectionda derse girdiğinize emin olunuz. Doğru sectionda derse giriyor iseniz öğretim elemanı listesini yenilememiş olabilir. Konu ile ilgili dersin Öğretim elemanı ile iletişime geçebilirsiniz.
Kayıtlı olduğunuz programın her dersine, uygulama ve laboratuvar çalışmalarına, bunların gerektirdiği ya da ilgili öğretim elemanının gerekli gördüğü sınav ve diğer çalışmalara katılmakla yükümlüsünüz. Derslerin tamamına devamı esastır,teorik derslerin en az %70'ine, uygulamalı derslerin ise en az %80'ine devam etmemeniz durumunda devamsız kabul edilirsiniz. Derse asgari devam zorunluluğunu sağlayamadığınız takdirde o dersten başarısız sayılır ve yarıyıl sonu/yılsonu/bütünleme sınavlarına giremezsiniz. Devamsızlık nedeniyle başarısız olduğunuz derslerin tekrarında devam zorunluluğunuz bulunmaktadır.
Derslik kapılarında yer alan yoklama taleplerine öğrenci kimlik kartınızı derslere giriş ve çıkışlarda okutmanız gerekmektedir.Taleplere kaydedilen giriş ve çıkış saatlerinizdersin öğretim elemanın sisteminde öğrenci devamsızlık durumu olarak kayıt altında tutulmaktadır.
Öğrenci kimlik kartınızı derslere giriş ve çıkışlarda derslik kapısında bulunan tabletlere okutmanız gerekmektedir. Öğrenci kimlik kartı ders çıkışında okutulmadığı takdirde devamsız olarak sisteminize işlenecektir. Devamsızlık saatinizin düzeltilmesi ile ilgili dersinizin öğretim elemanı ile iletişime geçebilirsiniz.
Lisans öğrenimine başlama hakkı elde eden öğrencilere, ön lisans eğitimi sırasında almış oldukları derslerden eş değer kabul edilenlere muafiyet verilerek ve kredileri dikkate alınarak, programdan alması gereken dersler belirlenir.
Kaçıncı sınıftan başlayacağınız ve alacağınız dersler, ders içerikleriniz ve transkriptiniz incelendikten sonra Fakülte/Yüksekokul Yönetim Kurulu’nda belirlenmektedir.
Ön lisans eğitimi sırasında almış olduğunuz derslerden eş değer kabul edilenler transkriptinizde notları ile birlikte ortalamanıza dahil edilir.
Üniversitemizde öğrencilerin derslerin tamamına devamı esastır. Teorik derslerin en az %70'ine, uygulamalı derslerin ise en az %80'ine devam etmeyen öğrenciler devamsız kabul edilirler.
Derse asgari devam zorunluluğunu sağlayamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır ve yarıyıl sonu/yıl sonu/bütünleme sınavlarına giremez. Devamsızlık nedeniyle başarısız olunan derslerin tekrarında devam zorunluluğu vardır.
Akademik kayıtlarını yenilemeyen öğrenciler, kayıtsız öğrenci statüsüne geçerler. Bu durumdaki öğrenciler, kayıtsız kaldıkları süreler içinde derslere ve sınavlara giremezler, öğrencilik haklarından yararlanamazlar.
Kayıtsız öğrenci statüsünde geçirilen süreler öğrenim süresine dahil edilir.
Kayıtsız öğrenciler, ön lisans için dört, lisans için sekiz yarıyıl içinde herhangi bir yarıyıl, en geç ders ekleme-bırakma süresi sonuna kadar önce ilgili fakülte dekanlığına/yüksekokul/konservatuvar müdürlüğüne başvurdukları takdirde, mali yükümlülüklerini yerine getirmeleri kaydıyla, başvurdukları yarıyıl/yıl geçerli olan eğitim-öğretim programına intibakları yapılarak bir sonraki yarıyıldan başlamak üzere ilgili yönetim kurulu kararıyla kayıtlarını yenileyebilirler.
Kayıt dondurma başvuruları, zorunlu haller dışında ilgili yarıyılın en geç yedinci haftası sonuna kadar ilgili fakülte/ yüksekokula dilekçe ile yapılabilir.
“5070 sayılı elektronik imza kanununun 5inci, 1086 sayılı hukuk usulü muhakemeleri kanununun 295/a ve 818 sayılı borçlar kanununun 14 üncü maddeleri uyarınca güvenli elektronik imza ıslak imza ile aynı hukuki değere sahip bulunmakta ve aynı işlevi yerine getirmektedir”
OIS adresindeki “Parolamı Unuttum” linkinden Öğrenci Numaranız ve TC kimlik numaranız ile başvuru yaptığınızda, sistemde kayıtlı cep telefon numarasına SMS olarak yeni şifreniz iletilecektir.
Sistemdeki cep telefonunuz güncel değilse Öğrenci İşleri ofislerinden cep telefonunuzu güncelleyebilirsiniz.
OİS Sistemi üzerinden belge (Öğrenci belgesi, transkript, disiplin sicil vs.) başvurusunda bulunabilir, elektronik imzalı olarak yine sistem üzerinden belgenizi alabilirsiniz.
Ders seçimi yapabilir, ders programını ve sınav sonuçlarınızı görüntüleyebilir, ders hocalarınız ve danışmanınız ile mesajlaşabilirsiniz.
OİS sistemi üzerinden ‘Online belge talebi ‘ butonuyla başvurabilirsiniz. Belgeniz onaylandığında sistemde “hazır” olarak görünecek ve dökümünü alabileceksiniz.
Öğrenci kimlik kartınızın kaybolması durumunda Öğrenci İşleri Otomasyon Sistemi(https://ois.okan.edu.tr) diğer işlemler menüsü altında yer alan Kayıp Kart Başvurusualanından yeni öğrenci kimlik kartı talebinde bulunabilirsiniz. Yeni öğrenci kimlik kartınızı başvurunuzu takip eden iş günü içerisinde Tıp Fakültesi Kart Dolum Noktasına giderek teslim alabilirsiniz. (Meslek Yüksekokulu, Konservatuvar ve Enstitülerde okuyan öğrencilerimiz kayıp olan kimlik kartları için Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne başvurması gerekmektedir.)
Tahrip olan öğrenci kimlik kartınız için, kartınız ile birlikte Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne başvuru yapabilirsiniz. Tuzla Kampüsü’nde okuyan öğrencilerimiz yeni öğrenci kimlik kartlarında olduğu gibi başvurularını takip eden iş günü içerisinde Tıp Fakültesi Kart Dolum Noktasına giderek kimliklerini teslim alabilirler. (Meslek Yüksekokulu, Konservatuvar ve Enstitülerde okuyan öğrencilerimiz kayıp olan kimlik kartları için Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne başvurması gerekmektedir.)
https://ois.okan.edu.tr/auth/alumni/ln/tr adresinden parolamı unuttum diyerek yeni şifre oluşturmanız ve online transkript talebinde bulunmanız gerekmektedir. Belgeniz imzalandığında sisteminiz üzerinden elektronik imzalı belgenizi indirebilirsiniz.
Bir öğrencinin kayıtlı olduğu programdan mezun olabilmesi için ilgili programın ders ve diğer yükümlülüklerini başarı ile tamamlamış olması ve genel not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir.
Tüm yükümlülüklerinizi tamamlamadan mezuniyet işlemleriniz başlamaz.
Başarısız dersi bulunmamakla beraber mezuniyet için gerekli 2,00 GANO’yu sağlayamayan öğrencilere ilgili yönetim kurulu kararı ile bütünleme sınavlarını takip eden bir ay içinde daha önce almış oldukları derslerden kendi seçtikleri sadece bir ders için not yükseltme sınavı açılır.
Not yükseltme sınavında başarılı not aldığı halde 2,00 GANO sağlayamayan öğrenciler, takip eden bütünleme sınavları sonrasındaki bir ay içerisinde istedikleri bir dersten not yükseltme sınavına tekrar girebilirler.
Mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış ancak başarısız tek dersi kalan ve tek ders sınavı sonucunda en az 2.00 ortalamayı sağlayabilecek öğrencilere o dersin koşullarını yerine getirmek kaydıyla ilgili yönetim kurulunca bütünleme sınavlarını takip eden bir ay içinde tek ders sınavı açılır.
Fakülte/Yüksekokulunuza tek ders sınavı başvurusunda bulunmalısınız.
Tek ders sınavı ile mezuniyet için gerekli notu sağlayamayacak öğrenciler izleyen yarıyıl/yılda birden fazla derse kayıt yaptırırlar.
Tek ders sınavında başarısız olan öğrencilere takip eden yarıyılın bütünleme sınavlarının sonrasındaki bir ay içinde tekrar tek ders sınav hakkı verilir. Bir öğrenci bir dönemde sadece bir defa tek ders sınavına girebilir.
Yaz dönemi sonunda da tek ders sınav hakkı verilir.
Kayıtlı olduğunuz Fakülte/Yüksekokul Yönetim Kurulu kararı ile mezuniyetinizin onaylanması sonrasında diplomanız hazırlanana kadar ilgili Fakülteniz/yüksekokulunuz sekreterliğinden geçici mezuniyet belgenizi alabilirsiniz. Diplomanız en geç üç ay içinde hazır olacaktır. Diplomanızı teslim alırken mutlaka geçici mezuniyet belgenizin aslının teslim edilmesi gerekmektedir.
Eğer Sağlık programlarından mezun olduysanız diplomanız hazırlandıktan sonra tescil işlemleri için İl Sağlık Müdürlüğü’ne gönderilecektir.
Geçici mezuniyet belgesinin kaybolması durumunda, Ulusal bir gazeteye ilan verebilirsiniz ilan ile birlikte ya da ilanın yayınlanma süresini beklemeksizin başvuru yaptığınıza dair gazeteden gelen onay makbuzu ve dilekçe ile Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne başvurmanız halinde, gazete ilanın çıkmasını beklemeden diplomanızı teslim alabilirsiniz. Diploma, öğrencinin kendisine veya yasal vekiline (Noter onaylı vekâlet ile) imza karşılığında teslim edilir.
Diplomanın kaybı halinde, Ulusal bir gazeteye ilan verebilirsiniz ilan ile birlikte ya da ilanın yayınlanma süresini beklemeksizin başvuru yaptığınıza dair gazeteden gelen onay makbuzu ve dilekçe ile Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne başvurmanız halinde, 2.nüsha diplomanızın hazırlığına başlanır.
Diploma Eki (DE), yükseköğretim kurumları tarafından diplomaya ek olarak verilen, uluslararası şeffaflığı artırmak ve alınan eğitim sonucunda edinilen yeterliliklerin akademik ve mesleki tanınırlığını kolaylaştırmak amacıyla verilen bir belgedir.
İngilizce olarak hazırlanmış Diploma Eki tüm İstanbul Okan Üniversitesi mezunlarına Diplomalarıyla birlikte Öğrenci İşleri Müdürlüğü tarafından verilir.
Mezuniyet işlemleri her dönem sonunda danışmanlarınız tarafından başlatılacaktır. Bu nedenle Kampüs içinde tüm birimlere ait sorumluluklarınızı yerine getirmeniz gerekmektedir. (Mali İşler Müdürlüğü, Kütüphane Müdürlüğü) tüm mezuniyet koşullarını yerine getirdiyseniz herhangi bir işlem yapmanıza gerek bulunmamaktadır.
Ara sınavlar, sınav dönemini izleyen en geç bir hafta içinde öğretim elemanınca ilan edilir. Yarıyıl Sonu nihai notlarınız OİS sınav sonuçları alanından görüntülenebilmektedir.
Eğer nihai harf notlarınız transkriptinizde gözükmüyor ise ilgili dersin öğretim elemanı ile iletişime geçebilirsiniz.Sınav sonuçlarınız, tüm not girişleri yapıldıktan sonra öğretim elemanı tarafınca transkriptlerinize yansıyacaktır.
Sağlıkla ilgili mazeretler; öğrencilerin sağlık sorunları ile ilgili aldıkları istirahat raporlarının tümü, ayrıca kaza, yakınının vefatı ve benzeri sebepler ile ilgili belgeler, ilgili akademik birimin yönetim kurulu tarafından, idari usullere göre düzenlenmiş olup olmadığı değerlendirilerek kabul edilir. Mazeretinizi fakülte/yüksekokul sekreterliğine iletmelisiniz.
Öğrenciler ara sınav, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavlarının sonuçlarına, sınav sonuçlarının ilan edildiği tarihi izleyen yedi iş günü içinde maddi hata nedeniyle itiraz edebilirler.
İtiraz, ilgili yönetim kuruluna sunulmak üzere dekanlığa/yüksekokul/konservatuvar müdürlüğüne dilekçe verilerek yapılır.
Süresinden sonra yapılan itirazlar kabul edilmez.
Tekrar alınan derslerde, yarıyıl not ortalaması (YNO)/genel not ortalaması (GNO) hesabında son alınan not değerlendirmeye alınır ve önceki notun hiçbir etkisi kalmaz.
YANO, öğrencinin ilgili yarıyılda kayıt olduğu derslerin kredi saatlerinin, ders notu katsayıları ile çarpılıp toplanarak elde edilen sayının o yarıyıldaki toplam kredi saatine bölünmesi suretiyle hesaplanır.
GANO, öğrencinin tamamlamış olduğu yarıyıl da dâhil olmak üzere, programa başladığı zamandan o güne kadar kayıt olduğu tüm derslerin kredi saatlerinin, ders notu katsayıları ile çarpılıp toplanarak elde edilen sayının bu derslerin toplam kredi saatine bölünmesi suretiyle hesaplanır.
Tekrarlanan dersler için o dersten alınan son başarı notu dikkate alınır.
Sınav sonuçlarınızı Öğrenci İşleri Otomasyon Sistemi(https://ois.okan.edu.tr)Belgeler menüsü altında yer alan Sınav Sonuçları alanından görüntüleyebilirsiniz.Ara sınavlar ve yılsonu sınavları, sınav dönemini izleyen en geç bir hafta içinde öğretim elemanınca ilan edilir. Sınav sonuçlarınızı görüntüleyemiyorsanız ilgili dersin Öğretim elemanı ile iletişime geçebilirsiniz.
Yatay geçiş kontenjanları ile başvuru ve değerlendirme takvimi her yılın Ocak ve Temmuz aylarında kontenjanlar, başvuru koşulları ve başvuru tarihleri de belirtilerek web sayfamızda duyurular alanında yayınlanmaktadır. Tüm başvurular online olarak alınmakta olup, posta veya elden başvuru evraklarınız kabul edilmeyecektir.
Son sınıf öğrencileri ÖSYS sınavına girmiş olduğu yılda geçiş yapmak istediği program öğrenci almışsa ve öğrencinin puanı geçiş yapmak istediği programın taban puanına eşit veya yüksekse yatay geçiş başvurusunda bulunabilir. Ortalama ile hazırlık, 1. Ve son sınıflara yatay geçiş başvurusunda bulunulamaz.
Hazırlık Sınıfında iki yıl üst üste başarısız olduysanız, öğrencilik hakkınızı kaybettiğiniz için yatay geçiş başvurusunda bulunamazsınız. ÖSYM’ye Zorunlu Yabancı Dil Hazırlık Sınıflarında Başarısız olan Öğrencilerin Türkçe Öğretim Yapan Yükseköğretim Programlarına Yerleştirmeleri kapsamında başvuru yapabilirsiniz. Başvurular her yıl Ekim ayında ÖSYM tarafından ilan edilen tarihlerde yapılmaktadır.
Türkçe programlarda zorunlu hazırlık sınıfı olmadığı için ara dönemde Türkçe programa yatay geçiş yaparsanız, yıllık eğitim veren bir programa başvuru yapmıyorsanız, lisans eğitiminize bahar yarıyılında başlarsınız.
Merkezi yerleştirme puanınız ile ÖSYS sınavına girmiş olduğu yılda geçiş yapmak istediği program öğrenci almışsa ve puanınız, geçiş yapmak istediğiniz programın taban puanına eşit veya yüksekse yatay geçiş başvurusunda bulunabilir
Değerlendirme yapılması için başvuru sırasında ilan edilen tüm evraklarınızın olması gerekmektedir. Eksik evrak ile yapılan başvurular kabul edilmez.
Yatay geçiş başvurusu yapabilmeniz için bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı öğrenci olmanız gerekir. Kayıt silme işlemi gerçekleştirdiyseniz yatay geçiş başvurunda bulunamazsınız.
Öğrencinin kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanı ve o yıla ait geçmek istediği diploma programının taban puanı karşılaştırıldığından, ortalama ile geçiş şartlarını da sağlamıyorsanız yatay geçiş yapamazsınız.
Açık ve uzaktan öğretimden örgün öğretim programlarına geçiş yapılabilmeniz için, öğrenim görmekte olduğunuz programdaki genel not ortalamanızın 100 üzerinden 80 veya üzeri olması veya kayıt olduğunuz yıldaki merkezi yerleştirme puanınızın, geçmek istediğiniz diploma programının o yılki taban puanına eşit veya yüksek olması gerekir.
Merkezi yerleştirme puanı ile geçişlerde puan koşulu haricinde bir koşul aranmadığından kontenjan dahilinde geçiş yapabilirsiniz.
Fakülte/Yüksekokulların ilgili komisyonları öğrencinin daha önceki dönemlerde aldığı dersler ile yatay geçiş yaptığı programın derslerini dikkate alarak, öğrencinin hangi yarıyıla veya sınıfa intibak ettirileceğini tespit eder, varsa öğrencinin alması gereken ilave derslerden oluşan bir intibak programı ile muaf tutulması gereken dersleri belirler. İlgili komisyon ders içeriklerinizi ve transkriptinizi incelendikten sonra geçiş yaptığınız sınıf ve dersleriniz Fakülte/Yüksekokul Yönetim Kurulu’nda belirlenir.
Türkçe programlarda zorunlu hazırlık sınıfı olmadığı için Türkçe programa yatay geçiş yaparsanız, yeniden hazırlık sınıfında eğitim almazsınız.
Örgün öğretim yapan yükseköğretim kurumlarının birden fazla aynı düzeydeki programına öğrenci kaydı yapılamayacağından kabul edildiğiniz programdan birini tercih etmelisiniz.