Duyurular

Yüksek Lisans 2016-2017 Bahar dönemi ders seçim bilgilendirmesi ve ders programı

01 Şubat 2017

2016-2017 akademik yılı Bahar Dönemi dersleri 06.02.2017 itibari ile başlayacaktır. Öğrencilerimizin ders seçmeden önce ders programını incelemeleri gerekmektedir. Öğrencilerimiz, OIS’den öğrenci bilgi sistemi ders kayıtlanmalarını yapabilir. Şifresi olmayan öğrencilerimiz; stu.okan.edu.tr adresine girerek şifre değiştir butonuna tıklayarak, yeni şifre oluşturabilirler. Bu oluşturdukları şifre ile OIS’e giriş yapabilirler. Şifre oluşturmada sorun yaşayan öğrencilerimizin; sorunu Eda Küce’nin, Gülbin Elyagut’un, Yıldız Duygun’un ve Ceylan Koca’nın e-posta adresine bildirmeleri gerekmektedir. E-posta göndermek için isimlerin üzerini tıklamanız yeterli olacaktır.

2016-2017 akademik yılı Güz Dönemi bütünleme sonrası harf notları önümüzdeki hafta başında OIS (ois.okan.edu.tr) adresinde yer alan “Transkript” bölümünde ilan edilecektir. Ders seçimleri 2 hafta boyunca devam edeceği için, öğrencilerimiz bütünleme sonrası harf notlarını öğrendikten sonra ders seçimlerini gerçekleştirebilirler.

Öğrenci numaralarınızı öğrenmek için aşağıdaki kişilere mail göndererek destek alabilirsiniz.

Öğrencilerin ders kayıtlarını programa başladıkları döneme göre yapmaları gerekmektedir. Her öğrenci mevcut dönemindeki dersleri almalı (hangi dönemde iseniz, o dönemdeki dersleri seçmeniz gerekmektedir), karışık ders seçimi yapılmamalıdır.

Sistemde önce ders daha sonra grup seçimi yapmanız gerekmektedir.

Örneğin; Yeni kayıt olan öğrencilerimiz 1.dönem, geçen dönem kayıt olan 2.dönem dersleri v.b. Bu seçimleri yaparken önceki dönemlerde almış ve geçmiş olduğunuz dersleri tekrar seçmemeye dikkat etmeniz gerekmektedir.

Öğrencilerimiz ders seçerken dikkat etmesi gereken diğer bir konu da, seçilen derslerin gün ve saat olarak çakışmamasıdır. Derslerin çakışması durumunda vize sınavlarına katılım konusunda problemler yaşanmaktadır.

Uzaktan eğitim yüksek lisans programlarımızı (İşletme, Muhasebe ve Denetim, Bankacılık, Gayrimenkul Finansmanı ve Değerleme) tamamlamak için 7 zorunlu ve 3 seçmeli ders ve 1 bitirme projesi almanız ve başarılı olmanız gerekmektedir. Uzaktan eğitim Lojistik Yönetimi yüksek lisans programımızı tamamlamak için 6 zorunlu ve 4 seçmeli ve 1 bitirme projesi almanız ve başarılı olmanız gerekmektedir.

Öğrencilerimiz OIS sistemi üzerinden ders seçimi yaptıklarında, dersleri UZEM (Eders – http://eders.okan.edu.tr) sisteminde aynı gün içerisinde ya da 1 gün sonra aktif duruma gelmektedir.

Uzaktan Eğitim öğrencilerimizin dersleri takip ettikleri E-ders platform ve ders kayıtlanmalarını yaptıkları Öğrenci Bilgi Sistemi (OIS) kullanıcı adı ve şifreleri aynıdır. OIS(ois.okan.edu.tr) sistemine giriş için kullanıcı adınız öğrenci numaranız, şifrenizi ise stu.okan.edu.tr/reset adresinden oluşturabilirsiniz. Eders, kullanıcı adınız öğrenci numaranız, şifreniz ise Öğrenci Bilgi Sistemi (OIS) şifrenizdir.

Eders sistemi ile ilgili kılavuza burayı tıklayarak ulaşabilirsiniz.

OIS ders kaydı aşamaları;

  • OIS’e giriş yapın.
  • Ekranın solundaki menüden, “Ders Seçme” butonuna tıklayarak ders seçme ekranına ulaşabilirsiniz.
  • Ders seçme ekranındaki menüde listelenen dersler, o bölümdeki eski-yeni tüm öğrencilere açılmış derslerdir. Bu sebeple ders programınıza bakarak kendi grubunuza açılmış derslere kayıtlanma yapın. Başka gruplardaki derslere kayıtlanma yapmayınız. Dersleri seçip kaydetmeniz yeterlidir. Danışman onayı aranmaksızın ders kayıtlarınız yapılıp e-ders sistemine bilgileriniz yansıtılmaktadır.
  • Öğrenci belgesi, transcript taleplerinizi yine OIS üzerinden iletmeniz gerekmektedir. ‘’Belge Talep’’ formuna tıklayarak belgenizi isteyebilirsiniz. Bu konuda; Eda Küce ve Ceylan Koca’nın e-posta adresine mail göndererek destek alabilirsiniz. Ayrıca e-devlet üzerinden öğrenci belgenize ulaşabilirsiniz.
  • Yüksek Lisans’ta ders geçme notu ‘’CC’’dir. Bu notun altında alınan notlar zayıf not olarak değerlendirilir. Yönetmeliğimizdeki not değerleri ve harf karşılıklarını; yönetmelik linkinden girerek 22. Madde’de bulabilirsiniz.
  • Bir dersten kaldığınızda, dersi yeniden almanız ve dersin ücretini ödemeniz gerekmektedir.
  • Derslerinizin son döneminde bitirme projesi çalışmalarına başlayabilirsiniz. Bitirme projesine dilekçe ile başvuru yapılmaktadır.
  • Dersten kalmadığınız sürece bu 1.5 yıl içinde artı ücret ödemeyeceksiniz. (tezliye geçiş yapmak için başvuruda bulunan öğrenciler ayrıca tez ücreti de ödemek durumundalar.) Mali konularda bilgi almak isteyen öğrencilerimiz Sultan Caninsan e-posta adresine mail atarak bilgi alabilirler.

Yüksek Lisans 2016-2017 Bahar ders programını görmek için tıklayınız.