Saatçi Y. E., Editör. Prof. Muhammed Yunus, "Türkiye'de Sosyal Problemlerin Çözümünde Sosyal İşletmecilik ve Dünyadaki Örnekler", Okan Üniversitesi Yayınları, Mart 2013
Makaleler:
Yıldırım Saatçi E. & Arıkan Ç. Selma. (2014), “Factors Affecting the Entrepreneurial Intent of Turkish Women at the Bottom of the Pyramid“, Pensee Journal Vol. 76 No.2 ISSN 0031-4733 (SSCI kapsamındadır)
Çalışkan, S.C., Arıkan, S.C. & Yıldırım Saatçi, E. (2014), “SME’s context of Turkey from the Relational Perspective of Members’ Perfectionism, Work Family Conflict and Burnout”; International Journal of Business and Social Science, 5 (4), 1-12. ISSN 2219-1933 (EBCSO, DOAJ, Ulrich’s, Index Copernicus, ProQuest)
Yıldırım Saatçi, Ezgi (2014) “Management through the Lenses of Ancient People”, International Journal of Social Science and Humanity, Vol. 4, No. 5, September p.349-354 ISSN: 2010-3646 (EBCSO, DOAJ, Ulrich’s, Index Copernicus, ProQuest)
Yıldırım Saatçi E. & Arıkan Ç. Selma. (2014), “Entrepreneurship Education and Disciplinary Differences of University Students in Regard to Their Tendency to become an Entrepreneur”, Journal of Advanced Management Sciences ISSN: 2168-0787 (EBCSO, DOAJ, Ulrich’s, Index Copernicus, ProQuest)
Yıldırım Saatçi, E. & Arıkan, S. (2014), Optimism and Core Self Evaluations as Antecedents of Entrepreneurial Intentions of Turkish Women Struggling with Poverty (Sözel Bildiri); 28. Uluslararası Uygulamalı Psikoloji Kongresi (ICAP), Paris, Fransa, 8-13 Temmuz.
Yıldırım Saatçi, E. & Tekaüt Çal B. (2014), "Başarılı Bir Sosyal İşletme Modeli: Grameen Danone Yoğurt" (Sözlü Bildiri) 13. Ulusal İşletmecilik Kongresi, Antalya, Türkiye 5-8 Mayıs
Yıldırım Saatçi, E. & Arıkan, S.C. (2014), “Lise Gençliğinin Kariyer Seçimi olarak Girişimcilik ve Girişimcilik eğilimlerini Etkileyen Faktörler” , Gençlik Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 384-403. (ASOS Sosyal Bilimler İndeksi, ARAŞTIRMAX Bilimsel Yayın İndeksi)
Yıldırım Saatçi, E.& Arıkan, S. (2013) “ A Qualitative Study Of Underlying Emotional And Motivational Factors For Ex-Professional Women That Choose Entrepreneurship Mentoring As A Second Chance To Balance Work And Life” (Sözel Bildiri), Global Conference on Psychology Researches. Antalya, Türkiye, 6-8 Kasım.
Saatçi Y. E., Çal T. B. (2013), “Başarılı Bir Sosyal İşletme Modeli: Grameen Danone Yoğurt” Marmara Öneri Dergisi 26 (68), 65-71
Saatçi Y. E., Özcam Ö., “Early Application of Social Business in Turkey: The Case of The Diyarbakir/Sur Microcredit Programme” Social Business at Anadolu University ‘Social Business 2013 Conference’ Eskişehir May 30-31 Proceedings pp 85-90
Saatçi Y. E., Ürper C., “Corporate Social Responsibility versus Social Business”, journal of Economics Business and Management, vol. 1 february 2013, JOEBM 2013 Vol.1(1): 62-65 ISSN: 2301-3567
Yıldırım Saatçi, E.& Çobanlı Erdönmez, I. (2015), “Corporate Social Responsibility within Social Media - Stakeholder Relations Strategies: Case of Turkish Stock Exchange Companies”, Business and Management Studies, Vol 2, No 1 (2016)
“Do Crises Change the Percieved Performance of Female Leaders versus Male Leaders from the Standpoint of Junior Level Employees?” Yıldırım Saatçi, E.& Çelebi, E.B. (2016), Journal of Management and Strategy, Vol 7, No 1 (2016)